Nowości

Naszą dewizą - wyobraźnia w pracy

Nowości

para emerytów

 

Substancje słodzące mogą niekorzystnie wpływać na jelita

   Słodziki mają dawać korzyści w postaci mniejszej kaloryczności. Są to jednak korzyści pozorne. Doniesień na temat wad słodzików bowiem przybywa.
Jak się okazuje: aspartam, sukraloza, sacharyna, neotam, adwantam i acesulfam K negatywnie wpływają na mikroflorę jelitową. Toksyczny efekt pojawia się już przy bardzo małych stężeniach słodzików. Jest to kolejny dowód na to, że spożywanie sztucznych słodzików niekorzystnie wpływa na aktywność drobnoustrojów jelitowych, co może powodować szeroki zakres problemów zdrowotnych. 

 

para emerytów

http://www.rynekzdrowia.pl/Badania-i-rozwoj/8000-nowych-skutecznych-kombinacji-antybiotykow-to-na-razie-w-laboratorium,187197,11.html

Lekarze twierdzili, że łączenie więcej niż dwóch leków przeciwbakteryjnych jest bez sensu, ponieważ skuteczność nie staje się istotnie większa. Jdnak biolodzy z University of California w Los Angeles UCLA odkryli tysiące kombinacji czterech lub pięciu antybiotyków, które skuteczniej  niszczą chorobotwórcze bakterie. To odkrycie ma wielkie znaczenie, ponieważ chorobotwórcze mikroorganizmy stają się coraz bardziej oporne na antybiotyki. Wykazano, że trzy podawane razem antybiotyki mogą być skuteczne nawet w przypadkach, gdy zawodzi jeden lub dwa z nich. Korzystając z ośmiu antybiotyków, naukowcy podawali je w rozmaitych kombinacjach 4 lub 5 leków, różniących się także dawkami. W sumie wypróbowano skuteczność 18 278 kombinacji przeciwko pospolitej bakterii Escherichia coli. Liczba skutecznych kombinacji - ponad 8 tysięcy - zaskoczyła badaczy. Ponieważ kombinacje leków badano na razie tylko w warunkach laboratoryjnych, trudno przewidzieć, czy i kiedy niektóre z nich zostaną zastosowane u ludzi.

 

para emerytów

http://www.rynekzdrowia.pl/Badania-i-rozwoj/Zdrowemu-starzeniu-sprzyja-umiarkowane-spozycie-weglowodanow,186844,11.html

Spożywanie węglowodanów jest korzystne dla zdrowia i sprzyja długiemu życiu, jednak tylko wówczas, gdy dostarczają nam one około 50-55 proc. energii - wynika z badań naukowych.  Na początku badań oraz po upływie 6 lat uczestnicy wypełniali kwestionariusze dotyczące sposobu odżywiania się. W ciągu średnio 25 lat od momentu rozpoczęcia badań zmarły 6283 osoby. 
Okazało się, że zarówno zbyt małe spożycie węglowodanów (gdy dostarczały mniej niż 40 proc. dziennego spożycia kalorii), jak i ich zbyt wysokie spożycie (powyżej 70 proc. dziennego spożycia kalorii) miało związek z podwyższonym ryzykiem zgonu w porównaniu z umiarkowanym spożyciem węglowodanów (50-55 proc. dziennego spożycia kalorii).

Aby starzeć się zdrowo, należy jednak zwracać uwagę na to, by źródłem białka i tłuszczu były w większości produkty pochodzenia roślinnego.

@@@@@@@@@@@@@@@@@

patrz takz www.alius-med.pl

 
 

rozsypana sól

"The Lancet": od 7,5 g do 12,5 g soli dziennie nie ma większego wpływu na układ krążenia?

Niedobór soli równie szkodliwy, co jej nadmiar .Większość ekspertów  zaleca, by dorośli spożywali nie więcej niż 6 g soli dziennie. Przekroczenie tego poziomu prowadzić ma do zbyt wysokiego ciśnienia krwi i zwiększonego ryzyka ataków serca. Tymczasem badanie opublikowane w czasopiśmie medycznym "The Lancet", dowodzi, że regularne spożywanie od 7,5 g do 12,5 g soli dziennie nie ma większego wpływu na układ krążenia. Widać , że powoli eksperci i lekarze rozprawiają się z legendami podobnymi do szkodliwości masła.

Autorzy podsumowują, że bardzo niski poziom spożycia soli, nieprzekraczający 5 g dziennie, grozi chorobą sercowo-naczyniową.Badanie dostarcza coraz więcej dowodów sugerujących, że przy umiarkowanym spożyciu, sól może odgrywać ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu sercowo-naczyniowego. Szkodliwa dla zdrowia jest zarówno zbyt wysoka, jak i zbyt niska jej zawartość w diecie.

Podczas gdy niskie spożycie soli obniża ciśnienie krwi, może mieć również inne skutki, w tym niekorzystne podwyższenie niektórych hormonów, co związane jest ze zwiększeniem ryzyka chorób sercowo-naczyniowych i zgonu Autorzy badań stwierdzili ponadto, że problemy z sercem uległy zmniejszeniu, gdy badani spożywali więcej potasu, który występuje w owocach, orzechach i warzywach.

 I dodaje, że jak w większości wzbudzających wątpliwości przypadków, warto zachować umiar.

A jak myślicie kierujac się logiką ? Wszelka przesada i zubożanie sztuczne diety - to katastrofa !!!

 

 

 
 

grafika przekierowanie na stronę główną

grafika przekierowanie na stronę główną

xxxxxxxxxxxxxxxx

grafika przekierowanie na stronę główną

 

grafika przekierowanie na stronę główną